|
Przegląd Socjologii Jakościowej
2010
Tom VI Numer 2
O Autorach
Krzysztof T. Konecki, prof. - kierownik Katedry Socjologii Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Redaktor Naczelny "Qualitative Sociology Review" (wersja polska "Przegląd Socjologii Jakościowej"). Członek Rady Programowej kwartalnika "Podstawy Zarządzania", przewodniczący Zarządu Qualitative Methods Research Network of European Sociological Association, członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, przewodniczący sekcji Socjologii Jakościowej i Symbolicznego Interakcjonizmu Polskiego Towarzystwa Socjologicznego. Obszar zainteresowań naukowych: socjologia jakościowa, teoria ugruntowana, interakcjonizm symboliczny, socjologia organizacji i zarządzania, socjologia pracy, symbolika organizacyjna, organizacja i zarządzanie w kulturze japońskiej, socjologia relacji ludzi i zwierząt, socjologia interakcji.
Kontakt: konecki@uni.lodz.pl
Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzania, Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ
ul. Rewolucji 1905r. Nr 41/43, 90-214 Łódź
Barbara Jabłońska, dr –
jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się przede wszystkim problematyką współczesnych teorii socjologicznych, w tym teoriami komunikacji i dyskursu. Jej zainteresowania badawcze ogniskują się wokół kwestii wykluczenia, przemocy symbolicznej i dominacji w dyskursie politycznym.
Kontakt: b.jablonska@uj.edu.pl
Instytut Socjologii, Uniwersytet Jagielloński
ul. Grodzka 52, 31-044 Kraków
Agnieszka Kołodziej-Durnaś, dr –
adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Szczecińskiego. Autorka książki "O teorii strukturacji Anthony'ego Giddensa jako poszukiwaniu trzeciej drogi w naukach społecznych" (2004), redaktor kilku publikacji zbiorowych, m.in. "Terenowe badania kultury organizacji. Studia wybranych firm i instytucji" (2005), "Formen des sozialen Lebens im multikulturellen Europa. Polnische und deutsche Introspectionen" (Berlin-Milow-Strasburg 2008, współredakcja wraz z Ingrid Kollak). Główne zainteresowania badawcze: socjologia organziacji i zarządzania, współczesne teorie socjologiczne i zagadnienia metateoretyczne, praca socjalna.
Kontakt: akodu@univ.szczecin.pl
Instytut Socjologii, Wydział Humanistyczny
ul. Krakowska 71-79, 71-017 Szczecin
Barney G. Glaser -
w 1961 roku na Columbia University obronił pracę doktorską. Następnie pracował w University of California w San Francisco, gdzie dołączył do Anselma Straussa i jego badań nad procesem umierania w szpitalach, zajmował się także działalnością dydaktyczną. Opublikował liczne książki i artykuły, między innymi wspólnie ze Straussem "Awareness of Dying", "Discovery of Grounded Theory".
Kontakt: bglaser@speakeasy.net
POB 400, Mill Valley, Ca 94942, USA
Judith Holton
pełni funkcję Research Development Consultant w Holland College, Charlottetown w Kanadzie. Przygotowuje pracę doktorską z zastosowaniem teorii ugruntowanej na University College Northampton w Wielkiej Brytanii
Kontakt: holton@islandtelecom.com
Research Development Consultant, Holland College
140 Weymouth Street, Charlottetown, PE C1A 4Z1, Canada
Stephanie Taylor, PhD
Senior Lecturer na Wydziale Nauk Społecznych Open University w Wielkiej Brytanii. Jej publikacje koncentrują się wokół metod badań społecznych, głównie metod analizy danych jakościowych oraz psychologii społecznej. Jej ostatnie projekty badawcze dotyczą zagadnień tożsamosci. Współpracuje z Karen Littleton przy projekcie badawczym Creative Journeys, dotyczącym zagadnień pracy nad tożsamością ‘nowicjuszy’ angażujących się w działalność artystyczną.
Kontakt: s.j.a.taylor@open.ac.uk
Faculty of Social Sciences, The Open University
Walton Hall, Milton Keynes, United Kingdom, MK7 6AA
Karen Littleton, PhD
Senior Lecturer w Educational Dialogue Research Unit na Open University w Wielkiej Brytanii. Jej zainteresowania naukowe dotyczą psychologii edukacji. Jest współredaktorką tomów: Learning with computers (1999) współnie z Paul’em Light’em; Rethinking collaborative learning (2000) z Richard’em Joiner’em, Dorothy Faulkner i Dorothy Miell; Learning to collaborate, collaborating to learn z Dorothy Miell i Dorothy Faulkner (2004) oraz Creative Collaborations (2004) z Dorothy Miell. Jest współautorką, z Paul’em Light’em, książki Social processes in children's learning (1999). W latach 1994-99 pełniła funkcję senior scientist w programie 'Learning in Humans and Machines' prowadzonym w European Science Foundation. Obecnie pełni funkcję redaktora prowadzącego międzynarodowej serii wydawniczej Advances in Learning and Instruction.
Kontakt: k.s.littleton@open.ac.ukl
Faculty of Social Sciences, The Open University
Walton Hall, Milton Keynes, United Kingdom, MK7 6AA
Anna Horolets, dr
pracuje w SWPS, Warszawa, jest socjologiem i antropologiem społecznym, doktoryzowała się w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN w 2004 roku. Wśród jej zainteresowań naukowych ważne miejsce zajmuje analiza dyskursu i antropologiczne badania tożsamości zbiorowych. Jest autorką książki „Obrazy Europy w polskim dyskursie publicznym” (2006) i redaktorką pracy „Analiza dyskursu w socjologii i dla socjologii” (2008).
Kontakt: anna.horolets@swps.edu.pl
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
Piotr Siuda, mgr
doktorant w Zakładzie Badań Kultury w Instytucie Socjologii UMK. Autor książki Religia a Internet. O przenoszeniu religijnych granic do cyberprzestrzeni. Jest doświadczonym dydaktykiem, jego zainteresowania to społeczne aspekty Internetu oraz zjawiska fanów popkultury. W wolnych chwilach prowadzi serwis internetowy (popblog - http://popularny.blogspot.com).
Kontakt: piotr.siuda@gmail.com
Instytut Socjologii UMK
ul. Fosa Staromiejska 1a, 87-100 Toruń
Magdalena Wojciechowska
studentka V roku socjologii UŁ. Zainteresowania naukowe: socjologia jakościowa, problematyka światów społecznych, symboliczny interakcjonizm.
Kontakt: kammaya@wp.pl
Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ
ul. Rewolucji 1905r. Nr 41/43, 90-214 Łódź
|
|