- Krzysztof T. Konecki, Presentation of a book; book session: “The meaning of contemplation for social qualitative research. Applications and examples” London: Routledge, Conference - Contemporary challenges for qualitative sociology: digital developments, ethical requirements, quality standards, Network 20, ESA, Copenhagen; VIVE, University of Copenhagen, 24-26.08.2022.
- Krzysztof T. Konecki, presentation of a paper - "Can you stop your mind and your daily activities? An analysis of meditation in yoga practice." Conference - Contemporary challenges for qualitative sociology: digital developments, ethical requirements, quality standards, Network 20, ESA, Copenhagen; VIVE, University of Copenhagen, 24-26.08.2022.
- Krzysztof T. Konecki with Valerie Bentz, Conference ‘The experience of the Stranger” Fifth conference of the International Alfred Schutz Circle, Saint Louis, 3-7.07.2021, the paper presented "The Deathworld of the city of Łódź."
- Uczestnictwo w konferencji ESA CONFERENCE 2021 BARCELONA, 31.08.-3.09.21., SOCIOLOGICAL KNOWLEDGES FOR ALTERNATIVE FUTURES, referat, Towards Contemplative Grounded Theory. Constructing categories and the researcher’s mind.
Warsztaty metodologiczne
- Contemplative hatha-yoga for self-observation. Deep-self as a “tool” of psycho-social inquiry
- Kontemplacja ciała, oddechu i umysłu. Warsztaty relaksacji i rozwoju osobistego
- Metoda fenomenologicznego objaśniania doświadczania zjawisk; na podstawie autoobserwacji.
- Visual Grounded Theory.
- Warsztaty z etnografii socjologicznej i obserwacji uczestniczącej.
- Warsztaty: Ciało - umysł - emocje. Autoobserwacja i zapis autoobserwacji jako technika badawcza.
- Warsztaty z metodologii teorii ugruntowanej.
- Warsztaty z metodologii wizualnej teorii ugruntowanej.
- Warsztaty z kontemplacyjnej teorii ugruntowanej.
- Warsztaty - Medytacje dla menedżerów.
- Warsztaty - Medytacje i joga dla socjologów.
- Warsztaty świadoma-auto-wizualizacja-ego i sposoby przekraczania współczesnego narcyzmu
Szkolenia dla biznesu
- Hatha - joga jako strategia redukcji stresu
- Świadoma komunikacja w sytuacjach biznesowych.
Podyplomowe Studia - Joga i zarządzanie emocjami w biznesie |
Podyplomowe Studia Joga i zarzadzanie emocjami w biznesie są odpowiedzią na zainteresowanie sposobami radzenia sobie ze stresem i rozwojem fizyczno – duchowym (psychologicznym) menedżerów we współczesnych organizacjach. W obliczu zachodzących zmian kulturowych, kryzysu ekonomicznego i zmieniających się wymogów otoczenia społecznego i gospodarczego, wzrasta zapotrzebowanie na pracowników I kadrę kierowniczą, tak w biznesie jak i w organizacjach pozabiznesowych, którzy potrafią radzić sobie z emocjami.
ANALITYKA SPOŁECZNA – Nowy Kierunek na Uniwersytecie Łódzkim od 2013r.
Wydział Ekonomiczno – Socjologiczny UŁ.
Analityka społeczna to kierunek łączący nowoczesne i interdyscyplinarne podejścia z
obszaru nauk społecznych. Jest innowacyjną odpowiedzią na dynamicznie zmieniającą się
rzeczywistość społeczną, zachodzące w jej obrębie zjawiska, procesy i zdarzenia,
oddziałujące na kierunek i tempo zmian we współczesnym świecie.
Możliwości zatrudnienia i kontynuacji kształcenia:
Absolwent kierunku Analityka społeczna jest przygotowany do podjęcia zatrudnienia w
instytucjach publicznych, organizacjach biznesowych oraz organizacjach pozarządowych, w
mediach, a także do pracy w roli niezależnego eksperta. Jest przygotowany do podjęcia pracy
jako doradca, autor diagnoz i prognoz społecznych, doradca i autor eskpertyz społeczno-
kulturowych, konsultant i koordynator projektów społecznych, specjalista ds. analizy zmian i
trendów społeczno-kulturowych, specjalista ds. badań społecznych, specjalista ds. diagnozy
mediów, rzecznik prasowy, specjalista od Public Relations. Jest przygotowny do podjęcia
pracy w ramach organizacji i instytucji jak i pełnienia roli niezależnego specjalisty.
Gdzie pracuje analityk społeczny?
- w biurze rzecznika prasowego różnych instytucji prywatnych i państowwych i
samorządowych
- jako doradca-analityk marszałka województwa (wysłac propozycję o patronat do
marszałka
- jako doradca-analityk wojewody (wysłać propozycję o patronat do wojewody)
- pracuje w ośrodkach pomocy społecznej
- pracuje w instytucjach rządowych jako „ekspert analizy danych“ diagnozując trendy
społeczne, kulturowe i dotyczące organizowania się ludzi na podstawie danych
pochodzących z danych empirycznych
- analityk w organizacjach non-profit
- w biznesie jako specjalista PR i analizy mediów oraz wizerunku firmy
- rzecznik prasowy w firmach
Może także rozpocząć studia magisterskie w krajach, w których obowiązuje
dwustopniowy system kształcenia uniwersyteckiego. Dla absolwenta I stopnia otwarte są
studia podyplomowe i kursy dokształcające na Uniwersytecie Łódzkim oraz innych
uczelniach w kraju i zagranicą.
Podyplomowe Studium "Edukacji ekonomicznej i społecznej dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjalnych.”
Uniwersytet Łódzki współpracuje intensywnie z instytucjami działającymi na rynku w regionie łódzkim. Jest zainteresowany działaniami innowacyjnymi, które wpisują się w strategię rozwoju regionu. PKO Bank Polski, z kolei, od wielu lat propaguje i prowadzi edukacyjny projekt Szkolnych Kas Oszczędności. W bieżącym roku akademickim (2012) podjęta została współpraca w zakresie promocji oszczędzania i wiedzy ekonomicznej z Katedrą Socjologii Organizacji i Zarządzania (Wydział Ekonomiczno – Socjologiczny UŁ), która zaowocowała innowacyjnym projektem edukacyjnym. Projekt jest unikalny i jednocześnie może stać się wzorem działań edukacyjnych dla ośrodków akademickich w całym kraju. Projekt jest kierowany do nauczycieli – opiekunów Szkolnych Kas Oszczędności.
Ukończenie studium da nauczycielom realne narzędzia do prowadzenia lekcji, zapewni możliwość szerszego korzystania z instrumentów i pojęć ekonomiczno – społecznych, stanowić będzie praktyczny element doskonalenia zawodowego przygotowany zgodnie z wymogami studiów doskonalących i aktualnie obowiązujących przepisów.
Program studium jest w całości realizowany przez Uniwersytet Łódzki a finansowany jest przez PKO Bank Polski. Program posiada także Patronat Łódzkiego Kuratora Oświaty.
Kierownik Studiów: Prof. dr hab. Krzysztof T. Konecki, Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzania ISUŁ
PODYPLOMOWE STUDIUM KOMUNIKACJI W BIZNESIE
ADRESACI STUDIÓW
Komunikacja w biznesie(Business Communication) jest dziedziną koncentrującą się na procesach komunikowania organizacji z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym a także na działaniach stosowanych w celu promowania produktu, usługi lub organizacji, których celem jest sprzedaż lub osiągnięcie zysku.
Kandydaci winni legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych I lub II stopnia.
KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU
Podyplomowe Studium Komunikacji w Biznesiejest odpowiedzią na stale rosnące znaczenie komunikowania w sferze szeroko rozumianej gospodarki i w bezpośrednim otoczeniu organizacji. Studium pozwala na uzyskanie wiedzy o współczesnych organizacjach oraz o procesach komunikowania umożliwiających kooperację, współpracę, kierowanie, wywieranie wpływu oraz wprowadzanie na rynek nowych produktów, usług i rozwiązań.
Studia kładą nacisk na aplikacyjny charakter przekazywanej wiedzy i pozwalają na zdobycie umiejętności i kompetencji społecznych przydatnych w codziennej pracy, a zwłaszcza w specjalnościach takich jakPublic Relations, relacje pracownicze, relacje z mediami, komunikacja marketingowa, komunikacja kryzysowa. Rozwijają wiedzę, umiejętności i kompetencje przydatne wszędzie tam, gdzie działania wymagają skutecznego komunikowania.
Zakres tematyczny
Absolwent Podyplomowego StudiumKomunikacji w Biznesiezyska wiedzę, którą może wykorzystać przy formułowaniu praktycznych wniosków użytecznych dla decydentów, a także w analizie i interpretacji różnorodnych problemów społecznych, komunikacyjnych i decyzyjnych w organizacji.
Zakres tematyczny studium obejmuje:
Forma zajęć – około 25% zajęć realizowanych jest w formie wykładów konwersatoryjnych, pozostałe zajęcia mają formę ćwiczeń/treningów/warsztatów.
CZAS TRWANIA STUDIUM
Studium obejmuje ponad 200 godzin zajęć dydaktycznych i trwa dwa semestry. Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym (soboty – niedziele) zwykle co dwa tygodnie, w godzinach 9.00-17.00.
Świadectwo ukończenia studium
Po zaliczeniu obu semestrów absolwenci otrzymują świadectwo (druk MNiSW) ukończenia Podyplomowego Studium Komunikacji w Biznesie.
KOSZT UCZESTNICTWA
Koszt studiów wynosi 4 400 zł za dwa semestry. Opłata może być rozłożona na dwie raty. Pierwsza rata w wysokości 2 200 zł płatna przed pierwszymi zajęciami I-go semestru, druga (2 200 zł) przed rozpoczęciem zajęć II-go semestru.
REKRUTACJA
Przyjęcie na Podyplomowe Studium Komunikacji w Biznesie następuje na podstawie złożonych przez kandydata dokumentów. Decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje kierownik studium. W przypadku nieprzyjęcia na studia podyplomowe kandydat odbiera dokumenty w miejscu ich złożenia.
Wymagane dokumenty:
Termin składania dokumentów:
Miejsce składania dokumentów:
sekretariat Katedry Socjologii Organizacji i Zarządzania IS
Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Uniwersytet Łódzki
90-214 Łódź, ul. Rewolucji 1905 r. 41/43
pok. A230
tel. 42 635 5263, fax 42 635 5309 (z dopiskiem “dla KSOiZ”)
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.
Kierownik studiów
Prof. zw. dr hab. Krzysztof Konecki
Sekretariat studium Socjologii Stos. w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi
Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzania,
Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki
tel. (42) 635 52 63, fax. (42) 635 5309 (z dopiskiem „dla KSOiZ”)
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.
- "Procesy Tożsamościowe. Symboliczno interakcyjny wymiar konstruowania ładu i nieładu społecznego", red. K.T. Konecki, A. Kacperczyk (Wyd. UŁ, 2010).
- Konecki, K. T. 2022. The Meaning of Contemplation for Social Qualitative Research. Applications and Examples. London: Routledge.
We are delighted to publish the ESA’s Research Network 20 Qualitative Methods Newsletter bringing you the current events from the area of qualitative sociology!
Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzania IS UŁ, Instytut Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego, Przegląd Socjologii Jakościowej oraz Qualitative Sociology Review
ZAPRASZAJĄ
do uczestnictwa w konferencji naukowej:
Emocje w życiu codziennym.Analiza kulturowych, społecznych i organizacyjnych uwarunkowań ujawniania i kierowania emocjami, Łódź 15-17 czerwca 2011
Więcej informacji:
Konferencja organizowana jest pod patronatem Sekcji Socjologii Jakościowej i Symbolicznego Interakcjonizmu Polskiego Towarzystwa Socjologicznego Konferencja odbędzie się w Centrum Szkoleniowo - Konferencyjnym Uniwersytetu Łódzkiego (CSK Kopcińskiego) przy ul. Kopcińskiego 16/18 w dniach 15-17 czerwca 2011 roku.
Distinguished Speakers & Editors
McMaster University (Kanada) "Studying Everyday Life 2006: Symbolic Interaction and Ethnographic Research Conference", Niagara Falls, May 16-18. 2006
Meeting of Distinguished Speakers and Editors:
Daniel Albas and Cheryl Albas
Department of Sociology, University of Manitoba
Lonnie Athens
Department of Criminal Justice, Seton Hall University
Journal Editors Planning to Attend:
Spencer Cahill - Social Psychology Quarterly
Scott Hunt - Journal of Contemporary Ethnography
Krzysztof Konecki - Qualitative Sociology Review
Larry Nichols - The American Sociologist
Charles W. Smith - The Journal for the Theory of Social Behaviour
Spotkanie z Krzysztofem T. Koneckim w cyklu „Obiecane inspiracje” 13-04-2023 (fot. Mateusz Kowalski / WF-H UŁ)
- Tajniki zawodu socjologa - obiecana rozmowa przy kawie
- Książka "Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana." dostępna jest w internetowej księgarni PWN w systemie druku na żądanie pod adresem: http://ksiegarnia.pwn.pl/4509_pozycja.html
- Konecki, K. T. 2022. The Meaning of Contemplation for Social Qualitative Research. Applications and Examples. London: Routledge.